maandag 25 mei 2015

Komkommer-avocado-limoen smoothie


Mijn schoonzus heeft Jamie goes vegan ontdekt en vond daar deze heerlijke zomerse smoothie. Je kunt hem serveren als tussengerecht of, zoals ik deed bij ELM 29, als voorafje.

4 personen
• 1 komkommer, geschild
• sap en rasp van 1 limoen (of citroen)
• 1 avocado
• 250 ml sojayoghurt
• 4 bollen citroensorbetijs
• 10 blaadjes munt

Halveer de avocado, verwijder de pit en haal het vruchtvlees uit de schil.
Pureer de komkommer met de avocado, de sojayoghurt, het citroensorbetijs, munt en het limoensap in de blender.
Verdeel de smoothie over 4 glazen en garneer met limoenrasp.





5 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kleurtje, lijkt me erg lekker ( juli ?)
    Liefs Jan Wilde een Tuin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is super lekker … ga ik voor jullie maken!

      Verwijderen
  2. Ik heb laatst ook voor het eerst avocado in smoothie gebruikt, echt lekker! Deze ga ik ook proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed! Lekker op een zomerse avond...

    BeantwoordenVerwijderen